گروه نرم افزاری شیمی کیمیا

فعالیت های علمی تخصصی نرم افزاری شیمی

گروه نرم افزاری شیمی کیمیا

فعالیت های علمی تخصصی نرم افزاری شیمی

آخرین کتاب(۲)

این هم آخرین کتاب که در مقاله قبل بررسی شده بود. البته با تفاوت های زیاد.

E-Reader ها که از امسال در اندازه یک کاغذ آ چهار ( A4 ) معمولی و با صفحه اسکرین های سیاه-سفید ، با حافظه های چندین گیگابایتی برای به حافظه سپردن هزاران صفحه مطلب و تصویر و با قابلیت هایلایت کردن و علامت گذاری و خط کشی زیر مطالب و نوشتن یادداشتهای کوتاه بر روی اسکرین بصورت دستخط و سپس انتقال آنها به موبایل و کامپیوتر و تبدیل آنها به متن تایپی، پرینت کردن ، قابلیت آپدیت کردن و ترانسفر صفحات و مطالب بصورت وایرلس، فید بک سریعتر (نظردهی خوانندگان)،  وزن بسیار سبک تر، و عمر باتری بیشتر از لپ تاپها ، رقیبی جدی برای نشریات و کتابهای کاغذی و حتی لپ تاپ ها شده اند.  

  

نسل بعدی

جدیدترین و در واقع نخستین مدل کامل روزنامه ای E-Reader  اینهفته در لندن (انگلیس) توسط روزنامه ساندی تایمز با قیمت 300 پوند انگلیس و با حافظه 2 گیگا بایت تست شد. این مدل را شرکت انگلیسی Plastic Logic  ساخته و بدنه اش از جنس پلاستیک و نشکن است و دارای صفحه اسکرین مونوکروم (سیاه-سفید)  10.5 اینچی است و برخلاف مدل های رقیب ، یعنی Sony Reader  و  Amazon Kindle  که شکستنی و سنگین ترند، است. وزن آن فقط  12 اونس است و عمر باتری اش یک هفته و قابل شارژ برای هر هفته است و هر نوع مطلب قابل پرینت را ، از جمله فابل های PDF و txt. ,  Html ,  و attachment و اسلاید های PowerPoint را میشود با آن استفاده کرد و روزنامه و مطالبش را میتوان از طریق کانکشن wi-fi یا Bluetooth دانلود و یا به دیگران منتقل کرد.

 صفحاتش را میتوان با لمس صفحه نمایش با انگشتان دست ( تاچ اسکرین ) و یا  با استفاده از شورت کاتهای درون تکست ها ورق زد. این E-Reader  از تکنولوژی  E Ink برای نمایش صفحات استفاده می کند که هم احساس کاغذی بودن نشریه الکترونیکی را به شما میدهد و هم چشمان شما را کمتر می آزارد و هم از انرژی و نیروی باتری بسیار کمتری برای نمایش استفاده می کند که در نتیجه عمر باتری اش هم بیشتر خواهد بود.

عمر باتری فعلی این دستگاه ، بعد از هر بار شارژ هفتگی، به شما امکان بیش از 5,000  بار ورق زدن صفحات ( page turns ) - با فرض اینکه هر دو دقیقه یک صفحه مطالعه کنید-  یعنی حدود 166 ساعت مطالعه و استفاده را میدهد. هیچ مشکل مهمی در ساخت و فروش اینگونه دستگاهها وجود ندارد و تنها مشکل همانا قانع کردن بنگاههای انتشاراتی دنیا برای انتشار کتاب و نشریات بصورت E-Reader  است. رقبای مهم شرکت انگلیسی  Plastic Logic  هم شرکت ژاپنی  Fujitsu Frontech  - که دستگاه  FLEPia را ساخته، شرکت  Hewlett-Packard  در همکاری با دانشگاه امریکایی  Arizona State University  که محصولشان تا 3 سال دیگر آماده میشه، و شرکت های انگلیسی Liquavista  و ژاپنی ریکو Ricoh هستند که آنها هم فعلا محصولشان آماده نیست و تا چند سال دیگه وارد بازار خواهند شد .

 


E-Reader ها قابلیت های جدیدی از جمله: تا شدن و لوله شدن (مثل نشریات کاغذی)، تصاویر و ویدیوهای رنگی و متحرک و سریع، نازک تر و سبک تر و ارزانتر از لپ تاپ و نت بوک،  با کیبورد و اسکرین های راحتتر، و قابلیت کلبک کردن بر لینکها و آگهی های صفحات خواهند داشت. E-Reader ها از لحاظ صرفه جویی در مخارج هنگفت روزنامه/کتابها (مثل کاغذ و چاپ و پخش شهری و نابودی هزاران درخت برای تهیه کاغذ) و کاهش ایجاد آشغال-کاغذ هم آلترناتیو و جایگزین بسیار بهتری هستند و برای حفظ محیط زیست بسیار مطلوبند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد