گروه نرم افزاری شیمی کیمیا

فعالیت های علمی تخصصی نرم افزاری شیمی

گروه نرم افزاری شیمی کیمیا

فعالیت های علمی تخصصی نرم افزاری شیمی

اخرین کتاب(۱)


ایا مردم صد سال اینده کتاب های امروزی را می خوانند؟ چند سال پیش خیلی از مردم می گفتند: (نه!احتمالا رایانه ها و اینترنت جای گزین کتاب های امروزی می شوند.) امابیشتر کارشناسان معتقدند، کتاب های امروزی برای همیشه وجود خواهند داشت.

در مورد این که چرا رایانه ها نمی توانند به طور کامل جایگزین گتاب شوند، دلایل زیادی وجود دارد. لز جمله کتاب های کاغذی ارزان تر از رایانه ها هستند و نیاز به منبع انرژی هم ندارند. شما هر زمان و هر مقدار که اراده کنید از کتاب می خوانید و هیچ وقت نیز نگران از دست دادن انرژی نخواهید بود. بسیاری از افراد، خواندن کتاب را راحت تر از خواندن از روی صفحه رایانه می دنند؛ زیرا خستگی کمتری برای چشمان خواهد داشت.

ایا کتاب های اینده شبیه کتاب های امروزه می خرید، خواهد بود؟ پاسخ این سوال منفی است. در اینده فقط کافی است یک کتاب بخرید. با همین یک کتاب قادر خواهید بود، رمان، نمایش نامه ها و حتی روزنامه های روز را بخوانید. کاتب اینده شبیه کتاب امروز، اما الکترونیکی خواهد بود.

یکی از افرادی که درباره ی کتاب اینده کار می کند، پروفسور جوزف جکسون از (مؤسسه ی فناوری ماساچوست) امریکاست. کتاب او دکمه کوچکی در پهلو دارد که وقتی ان را فشار دهید، کلمات بلافاصله روی صفحه ظاهر می شوند. وقتی می خواهید داستان دیگری بخوانید، باید دکمه را دباره فشار دهید و داستان جدید به سرعت ظاهر خواهد شد.

کدام فناوری کتاب پروفسور جکوبسن را پشتیبانی می کند؟ دو اختراع جدید وجود این کتاب را امکان پذیر ساخته است: جوهر الکترونیکی و کاغذ رادیویی.

جوهر الکترونیکی مایعی است که با ان می توان روی کاغذ، فلز یا هر چیز دیگری نوشت. جوهر الکترونیکی شبیه نوشته ی روی کاغذ به نظر می رسد، گرچه بر خلاف جوهرهای معمولی، دائمی نیست. زیرا متن نوشته با فشردن دکمه ای تغییر می کند. وقتی دکمه را فشار دهید، تمام کلمات محو و کلمات جدید ظاهر می شوند.
فناوری دیگر کاغذ رادیویی است. این کاغذ که شبیه کتاب معمولی لمس و احساس می شود، در حقیقت از پلاستیک ساخته شده است.

جکوبسن کتاب اینده را (اخرین کتاب) می نامد، زیرا به گفته وی، اخرین کتابی است که شما خواهید خرید.

نظرات 2 + ارسال نظر
پرسشگر شنبه 7 دی‌ماه سال 1387 ساعت 09:12 ق.ظ

آیا واقعا این اخرین کتاب است؟
اگر اطلاعات بیشتری دارید لطفا قید فرمایید؟
با تشکر.

بهار احمدی جمعه 11 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 11:12 ب.ظ

سلام سایت جالب و پر محتوای می باشد ولی چرا انقدر دیر به روز میشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد